The Lab

Ljudvågor, frekvens, akustik, panel osv, jag tror många ibland kan känna sig lite förvirrade kring all terminologi kring ljud. Det finns mycket förklarade text kring detta självklart, men hur låter det egentligen när man lyssnar till beskrivande ljud i före och efter scenario.

The Lab möjliggör detta på ett lekfullt sätt, här kan du med dina ögon och öron via din dator stiga in i en virtuell värld för att utforska och uppleva ljudets terminologi. Hur låter skillnaden egentligen mellan ett tak utan absorption vs med och vilken skillnad gör väggpanelerna?

Jag skall inte i detta inlägg orda för mycket utan leta fram dina hörlurar och besök The lab

Profilbild

Ida Cederlund

Skolan är Sveriges största arbetsplats. Tyvärr är ljudmiljön i många skolor inte bra och det gör det svårt för både lärare och elever att "göra ett bra jobb". Syftet med LJUDSKOLAN är att sprida kunskap om hur ljud i skolan påverkar människor. För dig som vill veta mer om ljud, klicka på "Ljudfakta" högst upp på sidan. Har du FRÅGOR OM LJUD - kontakta mej på: ida.cederlund@ecophon.se eller 042-17 99 43