Klassrummet är inget “vanligt rum”

Sommaren 2014 hade jag det stora nöjet att föreläsa på en konferens i Lund med bland andra Anne-Marie Körling, grundskolelärare, författare, krönikör och lärarutbildare. Hon höll ett intressant föredrag om hur man som lärare måste anpassa undervisningen till eleven, för elever lär sig på olika sätt.

På Skolvärldens webb-TV finns en film där Anne-Marie pratar om hur klassrummet påverkar undervisningen. Länk till filmen (10 min).

Läs mer på hennes blogg Körlings ord.

Här finns information om hur man sänker ljudnivån.

Här finns information om hur skapar bra taluppfattbarhet.

Här finns information om hur man skapar bra talarkomfort.

Se filmen om hur ljudmiljön påverkar elever, lärare och rektorer (5 min).